Bílí Tygři Liberec

Vedení CHL si mne ruce: Úspěch Liberce v osmifinále pomůže celé soutěži

Date of publication Author Vítězslav Čermák

Liberec - Abyste už v hokejové Evropě vzbudili rozruch, musí se vám povést mimořádný počin. Bílým Tygrům se takový povedl nedávným vyřazením dvojnásobného šampiona Champions Hockey League. Ať už čtvrtfinále s Curychem dopadne jakkoliv, vedení soutěže liberecký skalp švédské Frölundy vítá. „Co se vám povedlo, nám hraje nesmírně do karet,“ říká Monika Reinhardová, ředitelka komunikace CHL.

Jak to myslíte?

Upřímně? S velkým respektem k Frölundě, její oddanosti k soutěži a všemu, co dokázala, musím přiznat, že její vyřazení našemu produktu pomůže. Potřebujeme co nejvíce rozmanitosti a tím i nového šampiona. Chceme větší konkurenci i větší zápal fanoušků. V tomhle nám Liberec skvěle nahrál.

Takže byste raději, aby ve čtvrtém ročníku soutěže bylo letošní finále konečně bez švédské účasti?

Není to nic proti švédským týmům, ale z celkového pohledu soutěže by to bylo zase o něco víc vzrušující. Nezapomeňte, že ještě před dvěma lety byl HC Davos jediným účastníkem čtvrtfinále mimo skandinávský blok. Letos v té samé fázi máme tři české zástupce, dva švédské, dva švýcarské a jednoho finského. Což nám umožňuje mnohem širší expozici po Evropě. A také to ukazuje, jak výrazně se mezera mezi špičkovými týmy zmenšila.

Všimli jste si zvýšeného zájmu libereckých fanoušků o CHL?

Samozřejmě. Bílí Tygři jsou už tradičním klubem této soutěži a my věříme, že jejich letošní vystoupení podpoří zájem o CHL v celé zemi – to samozřejmě platí i o Třinci a Kometě Brno. Existuje obecné pravidlo, že zájem fanoušků souvisí se sportovním výkonem jejich týmu. Loni se to krásně potvrdilo u Sparty Praha, která došla až do finále, a tak hodnota CHL v České republice najednou výrazně vzrostla. Jinak ale pozitivní trend fanoušků cítíme ve většině zemí.

Co udělat pro to, aby návštěvy po celé Evropě dosahovaly stejného diváckého zájmu jako v národních ligách?

Víte, naše soutěž je stále velmi mladá. Dostat do arén ještě víc fanoušků je jeden z našich hlavních cílů. Lidé kolikrát netuší, jak skvělí soupeři se měří s jejich týmy, v evropském hokeji totiž nemáme Manchester United, Real Madrid nebo FC Barcelonu, které každý zná. Chceme hokejovým fanouškům předtavovat jednotlivé týmy, jejich příběhy i příběhy hráčů z jiných zemí. Tak, aby o CHL získávali stále větší přehled.

I hosté z Walesu měli v hledišti nemalou podporu

CHL rok od roku zaznamenává progres. Jste s vývojem soutěže spokojeni?

Velmi, a to nepřeháním. Zejména proto, že se nám už podařilo nastavit jasná kvalifikační kritéria i koeficienty pro jednotlivé země, což obrovsky posílilo nejen hodnotu celého produktu, ale výrazně stoupla také její důvěryhodnost. Teď už proti sobě opravdu hrají jen ti nejlepší – pokud totiž nejste dobří v domácí lize, nemáte právo hrát tu mezinárodní. Kromě toho jsme se svým mediálním a marketingovým partnerem Infront Sports & Media prodloužili nový kontrakt až do roku 2023. Což nám dává prostor pro vývoj v následujících šesti letech a dalšímu navyšování prize money.

Když už jste to téma načala, jaké jsou vůbec vyhlídky CHL do dalších let, co se týče prestiže a finanční podpory?

Prestiž i finanční odměny se v příštích letech budou zvyšovat, o tom jsem přesvědčena. Ale musíme tyto dvě věci oddělit, protože se sebou automaticky nesouvisí. Prestiž má totiž co dočinění hlavně se sportovní hodnotou soutěže – a ta dramaticky vzrostla právě zevedením nového formátu založeného na kvalifikačních pravidlech. Ty týmy, které se v naší soutěži dokážou probít dál, budou pak po zásluze odměněny.

Můžete prozradit konkrétní čísla?

Zatímco šampion letošní sezony inkasuje 300 tisíc eur z celkové dotace 1,5 milionu euro, v roce 2023 to bude už 720 tisíc pro vítěze z celkových odměn 3,5 milionu euro. Je ale i na samotných klubech, jak dokáží účast v CHL marketingově uchopit ve vlastním prostředí. Třeba prodejem lístků a občerstvení.

Dá se podle vás hokejová Liga mistrů alespoň v něčem srovnat s tou fotbalovou?

Fotbalu se jako žádný další sport nikdy nevyrovnáme, na to je cílový trh příliš malý. Ale najeli jsme na stejný formát, jako má fotbalová Champions League, což je velmi důležité. Kromě navyšování prize money se CHL snažíme šířit do hokejového světa, zápasy jsou dnes vysílány v 53 zemích, stanovili jsme přísná pravidla pro televizní produkci bez ohledu na to, zda se hraje ve Švédsku nebo v Polsku. Máme ještě spoustu úkolů před sebou. Ale budeme na nich dál pracovat.

Stránský vykroužil oblouk

NEJPRODUKTIVNĚJŠÍ TYGŘI V CHL

1. Martin Bakoš 9+4

 2. Michal Bulíř 3+3

3. Martin Ševc 1+5
(součet skupinové fáze a osmifinále)

PRŮMĚRNÁ NÁVŠTĚVNOST CHL V LIBERCI

2014/2015 – 1782 diváků
2015/2016 – 3140 diváků
2016/2017 – 3432 diváků
2017/2018 – 3839 diváků

TYGŘÍ ÚČAST CHL

2014/2015 
Tým nepostoupil ze základní skupiny.
2015/2016 
V osmifinále tým vypadl s HC Davos.
2016/2017 
V osmifinále tým vypadl s HC VÍTKOVICE RIDERA.
2017/2018 
Tým postoupil do čtvrtfinále proti ZSC Lions.

Pro sdílení musíte povolit cookies sociálních sítí. Detaily a nastavení

Sdílet

Nejnovější video

Tygří juniorka prošla fyzickými testy PČR

Nejnovější články

Od 24. do 30. dubna inventura v tygřím fanshopu

Mládí vpřed! Nastupující generace Tygrů navázala na minulý ročník

Najman se loučí s Tygry a míří na sever. Hrát bude za Ilves Tampere

Z našeho fanshopu

Triko jednobar.logo pánské černé

320 Kč
Koupit

Poukaz dárkový 500 Kč

500 Kč
Koupit

Klíčenka s kovovým plíškem

55 Kč
Koupit

triko poškrábané logo pánské černé

310 Kč
Koupit